Pentru oprirea birocratiei

Mai lucrează cineva în Guvernul României? Se pare că doar centralista!

Problema cu transparența instituțională nu ne aparține doar nouă, românilor, deși noi ducem opacitatea la rang de artă. Transparența e dovadă și expresie a procesului democratic, mărește legitimitatea statului și încrederea în el, crește inițiativa cetățenească și scade corupția.

Asta o zice teoria politologică (Hood, Erkkilä, De Fine Licht , Etzioni, Porumbescu, Bauhr), dar practica e guvernată de grupuri de interese proprii care, după cum ne-a mărturisit și un simpatizant al nostru din sistemul juridic, fac de multe ori procesul decizional cât mai încâlcit pentru a reduce la zero înțelegerea și capacitatea de reacție a cetățeanului.

Studiu de caz - Din 10 interioare formate de centralista Guvernului României, 4 pe presă și comunicare, 3 pe consilieri și 3 pe juridic, de-abia la ultimul telefon a răspuns o doamna jurist.

Întrebată cum putem cere fundamentele juridice ale OUG 64/2019, a spus să cerem răspuns de la inițiatori, Autoritatea Electorală Permanentă.

Contactați, aceștia au spus că Ordonanța este a Guvernului și ei doar se subordonează, iar un răspuns la sesizarea noastră poate veni în 30 zile.

Asta în condițiile în care CNA încheie astăzi dezbaterea publică, iar marți pe ordinea de zi se va aplica nouă decizie anticonstituțională.
La CNA, departamentul comunicare ne-a trimis la departamentul juridic (și invers!). Din cele 11 birouri de membri CNA, se pare că 10 din ele sunt de 2 zile în deranjament sau prezența membrilor e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire.
Doamna Maria Monica Gubernat, Președinte al CNA, ne-a spus că a nu aplica legea e un abuz în serviciu și că doar Curtea Constituțională putea interveni.

Măcar centralista a fost amabilă, chiar empatică.